Πανεπιστήμιο Πατρών
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Kοινωνικής Εργασίας

Διοίκηση

ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Διευθυντής Μεταπτυχιακού

Ο Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα. Σπούδασε Επιστήμες της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Πατρών και Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έλαβε κρατική υποτροφία και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Σάσσεξ, καθώς και στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, απ’ όπου έλαβε το διδακτορικό του. Εργάστηκε για τρία, περίπου, χρόνια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και από το 2006 υπηρετεί στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι συγγραφέας 80 και πλέον επιστημονικών εργασιών, δημοσιευμένων κυρίως σε έγκυρα διεθνή περιοδικά.

Τα επιστημονικά και ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται σε θέματα Γνωσιακής-Συμπεριφορικής Ψυχοθεραπείας (ΓΣΨ), σχολικής συμβουλευτικής (με έμφαση στο σχεδιασμό και την εφαρμογή ψυχοεκπαιδευτικών ομαδικών προγραμμάτων) και γνωστικο-συναισθηματικών δυσκολιών σε παιδιά και νέους. Το ερευνητικό του έργο έχει τύχει αναφοράς από πολλούς επιφανείς θεωρητικούς και ερευνητές της Γνωσιακής-Συμπεριφορικής Ψυχοθεραπείας διεθνώς (π.χ., Aaron T. Beck, Adrian Wells, Paul Salkovskis, David Clark, κ.ά.).

ΔΡΙΤΣΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Μέλος συντονιστικής επιτροπής

dritsas-ioannis

Ο Ιωάννης Δρίτσας, Αναπληρωτής Καθηγητής, μετά το πρώτο πτυχίο στη Κοινωνική Εργασία συνέχισε τις σπουδές του στο Ηνωμένο Βασίλειο και είναι κάτοχος Diploma in Social Policy and Social Work και Master in Social Planning με υποτροφία του Πανεπιστημίου της Ουαλίας.

Η διδακτορική διατριβή του με υποτροφία του ελληνικού Κρατικού Ιδρύματος Υποτροφιών στο ίδιο Πανεπιστήμιο εδράζεται στη ποιοτική μελέτη του αθηναϊκού Συστήματος Δικαιοσύνης και ειδικότερα στο modus operandi των θεσμικών οργάνων του συστήματος και στις μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται από δικαστές και επιμελητές ανηλίκων στη δικανική και συμβουλευτική υποστήριξη των εμπλεκομένων ανηλίκων στο επίσημο σύστημα δικαιοσύνης.

Το πρώτο του βιβλίο αναφέρεται στην Ομαδική Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία. Το δεύτερο βιβλίο αναφέρεται στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία και το τρίτο βιβλίο του αποτελεί ένα συλλογικό τόμο με καινοτόμες παρεμβάσεις στη ψυχική υγεία στη χώρα μας.
Έχει δημοσιεύσει σε πολλά ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά, όπως και σε συλλογικούς τόμους.

Έχει εργαστεί αρκετά χρόνια σε προγράμματα απεξάρτησης και Υπηρεσίες ψυχικής Υγείας. Είναι δημιουργός της πρώτης Εθνικής τηλ. Γραμμής του ΟΚΑΝΑ 1031 συμβουλευτικής υποστήριξης οικογενειών σε θέματα ψυχικής υγείας και πρωτεργάτης της προσέγγισης Hudolin στη Πάτρα για την υποστήριξη οικογενειών με προβλήματα στο αλκοόλ σε συνεργασία με την Ιατρική σχολή της Φλωρεντίας.

Έχει εκπαιδευτεί στη προσωποκεντρική και γνωσιακή ψυχοθεραπεία και έχει ιδρύσει το μη κερδοσκοπικό Πρόγραμμα Κλινικό Παρατηρητήριο για τη διαγνωστική εκτίμηση των εξαρτήσεων, το οποίο έχει βραβευτεί από το Ίδρυμα Σ. Νιάρχος.

Συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Yale και έχει τα δικαιώματα του προγράμματος CBT4CBT στη χώρα μας σε συνεργασία με το ΚΕΘΕΑ.
Παράλληλα υλοποιεί Προγράμματα διαδικτυακής συμβουλευτικής για το παιδικό τραύμα και Βραχείες παρεμβάσεις προσυμπτωματικού ελέγχου για εφήβους με εξαρτήσεις.

Το ΠΜΣ Ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων, εξαρτήσεις και νέες τεχνολογίες αποτελεί πρωτοβουλία των Δρίτσα & Βασιλόπουλου και υποστηρίζεται από μία εξαιρετική ομάδα Πανεπιστημιακών Καθηγητών και επιστημονικών φορέων

ΚΑΜΑΡΙΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Μέλος Συντονιστικής Επιτροπής

kamarianos

Ο Ιωάννης Καμαριανός είναι καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Τμήμα Επιστημών Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου της Πάτρας. Διετέλεσε ερευνητικός και επιστημονικός συνεργάτης και έχει συμμετάσχει στην επίβλεψη διδακτορικών διατριβών στα πανεπιστήμια Κρήτης, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας Αριστοτέλειο και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, ενώ έχει διδάξει και στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα Κύπρου, Βιέννης, Linz και Σάλτσμπουργκ. Ακόμη διετέλεσε και διατελεί μέλος της Ελληνικής, Ευρωπαϊκής και της Διεθνούς Κοινωνιολογικής Εταιρείας. Τέλος, έχει δημοσιεύσει 11 βιβλία ως μοναδικός συγγραφέας και συν-συγγραφέας (τρία εκ των οποίων στα Αγγλικά). Ακόμη έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 100 άρθρα, τα περισσότερα εκ των οποίων σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται σε θέματα κοινωνιολογίας, κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης μεθοδολογίας κοινωνικής έρευνας, ανισοτήτων, απόκλισης και μελέτης της κοινωνικής σημασίας της Νέων τεχνολογιών.

ΔΗΜΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Μέλος Συντονιστικής Επιτροπής

idimakos

Ο Γιάννης Δημάκος είναι Επίκουρος Καθηγητής στον Τομέα Ψυχολογίας, Συμβουλευτικής και Κοινωνικών Υπηρεσιών του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Σπούδασε Επιστήμες της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Με υποτροφία του Ιδρύματος Fulbright ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Syracuse στις ΗΠΑ. Το γνωστικό του αντικείμενο είναι η Σχολική Ψυχολογία με έμφαση στην Ψυχολογία της Γραπτής Γλώσσας.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν στην παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών στα σχολεία, την αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς στη σχολική τάξη και τη μελέτη της γραπτής έκφρασης μαθητών σχολικής ηλικίας.

ΔΙΑΚΟΓΙΩΡΓΗ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ

Μέλος Συντονιστικής Επιτροπής

Η Κλεοπάτρα Διακογιώργη πραγματοποίησε τις προπτυχιακές της σπουδές στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ και κατόπιν στο Université Aix – Marseille Ι από όπου πήρε Maîtrise στις Επιστήμες της Γλώσσας. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές αρχικά στο Université de Paris -Sorbonne (Ρaris IV) και κατόπιν στο Université de Paris Sorbonne (Paris V – René Descartes) από όπου και έλαβε, ως υπότροφος του CNRS, το διδακτορικό της δίπλωμα στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία με ειδίκευση στην Ψυχογλωσσολογία.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τη μελέτη της γνωστικής και γλωσσικής ανάπτυξης παιδιών κυριότερα μέσης παιδικής ηλικίας αλλά και πρώτης παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Το μεγαλύτερο μέρος τού δημοσιευμένου της έργου εστιάζεται στη γλωσσική ανάπτυξη και επεξεργασία σε παιδιά μέσης παιδικής ηλικίας, τυπικής αλλά και μη τυπικής ανάπτυξης (κυρίως παιδιά με αναγνωστικές και ορθογραφικές δυσκολίες και κωφά παιδιά). Διδάσκει, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, Αναπτυξιακή Ψυχολογία και Ψυχογλωσσολογία στο Πανεπιστήμιο Πατρών καθώς και σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών άλλων Πανεπιστημίων ανάμεσα στα οποία και το ΕΑΠ.